Gmz87pro deed het ook al; twitteren.
Deze laatste ontwikkeling in social utility-land (lees: Facebook, Hyves, MySpace) komt neer op het beantwoorden van de vraag; Wat doe je op dit moment? Via sms of internet plaats je je antwoord op de twittersite zodat iedereen dat vervolgens kan zien. Simple as that.
Tot vandaag leek het Firma Soetebroot een nogal bedenkelijke en enigszins nutteloze bezigheid. Dat het kán is natuurlijk één ding, maar twitters functionaliteit was naar Soetebroots mening ver te zoeken. Twitteren leek vooral iets wat de 3voor12 redactie doet - als digitaal experiment- en een handjevol marketeers - want altijd bovenop de nieuwste e-snufjes.
Maar toen was daar het eerste liveverslag en een nieuw bestaansrecht voor de dienst. Jaap Stronks - zelf fanatiek twitteraar en internetjournalist - plantte in Polen zijn auto tegen de vangrail en pompte een stroom berichtjes van de daaropvolgende gebeurtenissen via zijn mobiel online. Digital storytelling dus - in realtime. Ex Hoofd Digitaal van de vpro Erwin Blom knutselde er een slideshow van, inclusief foto's. Check het op zijn blog.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten